Buffalo Soldier

Idag är det onsdag. Redan. Känns som att tiden går så väldigt snabbt nu, och idag är det exakt en månad kvar tills julafton. Bara. Jag älskar julafton, jag vet att de flesta av mina vänner har växt ifrån den där julspänningen och nervositeten som man hade natten innan julafton som barn, men jag är fortfarande lika rastlös och nyfiken som jag var för 10 år sedan. Det måste jag erkänna. Min syster är 12 år och kallar mig barnslig när klockan blir runt åtta på kvällen den 23e december och jag frågar om vi ska gå och lägga oss. Eller när jag vid 01.00 på natten sen smyger upp och kollar i julstrumpan OM det kan ha kommit julklappar. Jag gillar paket, vad kan man mer säga.

Idag har jag inga lektioner. Skulle ju ha känts skönt om jag inte vetat om allt skolarbete som jag ändå måste göra. Finns en dag imorgon till det. Som jag säger varje dag. Ska jag vara ärlig så har jag svårt att koncentrera mig på skolan just nu, vet att jag ska vara på jobbet om 1,45 h och har andra saker i mitt huvud. Jag gillar inte facebook har jag kommit på. Eller jag gillar inte datorer eller mobiltelefoner i största allmänhet om man ska vara helt ärlig, det blir så mycket fel och så mycket missförstånd hela tiden. Vad hände med att umgås liksom, varför ska man hålla koll på varandra genom en dator istället för att umgås. Det kanske bara är jag som är riktigt paranoid, men av någon anledning lyckas jag alltid få en jäkligt jobbig känsla i magen varje gång jag loggar in och ser vem som har kommenterat vems status och så vidare. Jag kan vara riktigt svartsjuk, det vet jag om och det jobbar jag på. Men ibland kanske man bara förstår? Eller inbillar sig. Som sagt var, jag gillar inte facebook.
Mr. x vs. Mr. X   -spänningen tätnar.
Som sagt var lyckas vissa människor verkligen fastna. Vissa stannar flera år och lyckas ändå behålla samma spänning och känslor som alltid. Och vissa gör större inverkan på bara några månader. Frågan är ju vad som är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback