Första dagen

Idag är det måndag igen, första dagen på ännu en lång skol- och jobbarvecka. Inatt har det varit en sån där jobbig och irriterande natt, har legat och vänt och vridit på mig hela tiden och vaknat titt som tätt. Finns ingen ro att finna och känner att det hela tar ut sin rätt nu.
I eftermiddag är det dags för samhällskunskapsprovet och man hör hur alla desperat förhör varandra nu såhär i sista sekund i klassrummet. Funderar på hur många det är som egentligen kan allting men bara låtsas inte kunna för att sedan kunna låtsas bli positivt överraskade när resultatet kommer.
Jag tycker om människor med självdistans och försöker att alltid ha kontroll över situationerna jag befinner mig i. Jag försöker också oftast att hålla distansen till de i mitt umgänge, men då och då kommer det någon speciell som slinker in och rör om i grytan så att säga. Kanske låter lite flummigt men de som känner mig vet nog vad jag pratar om. Utan att avslöja för mycket kan jag kort och gott säga att så är situationen just nu och det är det som har hänt. Jag har svårt att anpassa mig till det i dagsläget och jag gör mitt bästa för att behålla situationen under kontroll, men det är svårt när det är två människor och viljor som ska fungera ihop. Särskilt om det är två människor som är lika måna om att behålla distansen båda två.
Jobbigt inlägg, det kan jag hålla med om för det är bara jag som vet vad jag menar helt och hållet, men det är min blogg och jag som skriver. Så då blir det så! Mr X finns där iallafall helt enkelt.
"du är allt jag vill ha"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback