Here I go again

Blogg. Ja, då var man igång igen. Känner att Sofia Favaros beskrivning på detta fenomen är värd att kopieras. "skaffade blogg igen för 100e gången för att undvika att statusbomba på facebook" är min ända förklaring på vad som nyss skett. Har återigen kommit på att det här är ett bra sätt att komma i underfund med både det ena och det andra, så det är precis vad som ska ske nu. Låter kanske lite bittert på sitt egna lilla vis men det här är bara positivt.
Hur som helst är det söndag idag och just nu spenderas denna dag i soffan framför min avstängda tv. Meningen med hela "sätta på dator-grejen" var att få klart alla skolarbeten som skulle vara färdiga förra veckan, men som många gånger förut fastnade jag i facebookfällan. Tror de flesta vet vad jag menar då och kan känna igen sig i detta återkommande bekymmer som jag har. Om exakt 42 minuter hade jag planerat att sätta på tvn och låta resten av kvällen gå åt till ett av de välkända Beck-avsnitten som man alltid har sett minst fyra gånger förut. Jäveln är en klassiker. Ungefär där vid 10-snåret hade jag också (duktigt) planerat in en dusch så man slipper fortsätta att gå runt helt söndagsäcklig. Ny vecka, nya dofter så att säga. Imorgon klockan 08.25 sharp  ska jag befinna mig på Gruvegårds för ännu en oönskad körlektion. Låter kanske bittert det med, men sängen lockar extremt mycket på mornarna.
För att sammanfatta det här så har jag återigen skaffat blogg. Det var allt jag ville få fram och nu ska jag göra ett tappert försök att skaffa mig ett G på morgondagens samhällskunskapsprov. Långt ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback